Oficjalne, nierzadko eleganckie stroje w pracy to zaleta czy wada? Odpowiedź nie jest jednoznaczna – dress code ma zarówno entuzjastów, jak i przeciwników. Przekonaj się, jakie korzyści niesie obowiązek stosowania się do dress code’u, a także z jakimi wadami może się wiązać. Zapraszamy!
Work dress code – plusy
Dress code pracowniczy dzieli się na wymóg noszenia strojów po prostu eleganckich (np. w korporacjach biurowych) lub jednolitych (np. w korporacjach usługowych). W przypadku tych pierwszych zaletami są poczucie prestiżu i pozytywnej wyższości, psychologiczny wpływ na wyższą kulturę osobistą, niwelowanie różnic pomiędzy niższymi i wyższymi stanowiskami. W przypadku tych drugich plusy to poczucie wspólnoty, darmowe ubrania eliminujące ryzyko zniszczenia czy zabrudzenia prywatnych, łatwa rozpoznawalność i adekwatne traktowanie przez klientów (np. zaufanie). Dodatkowo dress code pomaga skupić się na wykonywanych obowiązkach i nie myśleć o tym, jak się wygląda i czy założyło się odpowiednie ubrania.
Work dress code – minusy
Dress code w miejscu pracy to wada dla osób, które preferują luźny styl ubierania, np. noszenie dresów, a także wysoko cenią indywidualność i nie chcą wyglądać tak samo jak inni. Narzucanie jednolitego, dla wielu osób niewygodnego ubioru zagraża swobodzie myśli, kreatywności, innowacyjności. Ponadto eleganckie ubrania trzeba kupić, i to w ilości zapobiegającej codziennemu nastawianiu pralki. To generuje wydatki pracownika, który na co dzień ubiera się inaczej.
I jak, chciałbyś mieć dress code czy nie? Zobacz, jaka praca – Kielce, Poznań, Warszawa lub inne miasto – pozwala na swobodę, a w jakiej trzeba nosić się oficjalnie!
Zdj. Shutterstock